Skip to content

Nieuws

Digitalisering onderwijs vraagt om ethisch perspectief

Wat is de invloed van slimme volgsystemen op het persoonlijke contact tussen leraar en leerling? Is het alleen maar handig dat leerlingen 24/7 hun

Startkwalificatie voor jongeren van groot belang

Van de 181 duizend jongeren van 15 tot 27 jaar die zonder startkwalificatie het onderwijs hebben verlaten, hadden 70 duizend geen werk in 2019.

Samen aan de slag met digitale geletterdheid

Bij het onderwijzen van kinderen en jongeren in digitale geletterdheid is het cruciaal dat leraren, scholen en opleiders samen aan de slag gaan en

Zet teamleiders (nog) meer in hun kracht!

In het beroepsonderwijs is sprake van een fundamentele verandering van inrichting en sturing. Er wordt gezocht naar nieuwe vormen van sturing, waarbij de afstand

Dit zijn de meest gevraagde functies in 2020

Applicatiebeheerders, gespecialiseerd verpleegkundigen en werkvoorbereiders hoeven zich dit jaar geen zorgen te maken over het vinden van een baan. Dat blijkt uit de lijst

Leraar brandt vingers liever niet aan techniek

Alle basisscholen moeten vanaf dit jaar lesgeven in wetenschap en technologie (W&T). Maar hoé ze dat moeten doen, is de scholen niet duidelijk. Het

Graag wat vaker in de drivers seat

De r van roc staat voor regionaal. En dat is niet voor niets. Van mbo-instellingen wordt verwacht dat zij op allerlei manieren samenwerking in

Onderwijs moet aan digitale veiligheid werken

Regeringspartij VVD en studentenorganisaties willen dat universiteiten, hogescholen en mbo’s de digitale veiligheid van hun onderwijsinstelling in kaart brengen. Aanleiding is de cyber-aanval bij

Onderwijs op maat in Afrika

Al vijftien jaar lang zet Joost Dam, directeur Digital Education Africa Network (Dean), zich in voor de ontwikkeling van digitaal onderwijs in Afrika. Nu

Nieuwsbrief

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief via onderstaand formulier.