Skip to content

Nieuws

Verliest het onderwijs de greep op digitalisering?

De toepassing van kunstmatige intelligentie (ai) in het onderwijs behoeft bijzondere aandacht. Universiteiten, hogescholen en andere onderwijsinstellingen zetten hier steeds meer op in. De

Aanvullend onderwijs moet gratis worden

De Tweede Kamer heeft op 3 maart een motie aangenomen waarin de regering wordt verzocht scholen te stimuleren om, waar nodig, zoveel mogelijk gratis

Realiseren ict-ambities mbo niet zo makkelijk

Het realiseren van ict-ambities in het mbo blijkt een behoorlijke opgave, zo blijkt uit de ‘Ict-monitor mbo 2019’. Er is meer aandacht voor digitalisering.

Digitalisering onderwijs vraagt om ethisch perspectief

Wat is de invloed van slimme volgsystemen op het persoonlijke contact tussen leraar en leerling? Is het alleen maar handig dat leerlingen 24/7 hun

Startkwalificatie voor jongeren van groot belang

Van de 181 duizend jongeren van 15 tot 27 jaar die zonder startkwalificatie het onderwijs hebben verlaten, hadden 70 duizend geen werk in 2019.

Samen aan de slag met digitale geletterdheid

Bij het onderwijzen van kinderen en jongeren in digitale geletterdheid is het cruciaal dat leraren, scholen en opleiders samen aan de slag gaan en

Zet teamleiders (nog) meer in hun kracht!

In het beroepsonderwijs is sprake van een fundamentele verandering van inrichting en sturing. Er wordt gezocht naar nieuwe vormen van sturing, waarbij de afstand

Dit zijn de meest gevraagde functies in 2020

Applicatiebeheerders, gespecialiseerd verpleegkundigen en werkvoorbereiders hoeven zich dit jaar geen zorgen te maken over het vinden van een baan. Dat blijkt uit de lijst

Leraar brandt vingers liever niet aan techniek

Alle basisscholen moeten vanaf dit jaar lesgeven in wetenschap en technologie (W&T). Maar hoé ze dat moeten doen, is de scholen niet duidelijk. Het

Nieuwsbrief

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief via onderstaand formulier.