Skip to content

Nieuws

Instellingen in hoger onderwijs digitaal kwetsbaar

Besturen in het hoger onderwijs zijn zich ervan bewust dat zij, net als andere organisaties en bedrijven, doelwit kunnen zijn van digitale aanvallen en

Nederland kan zich onderscheiden met ‘deep tech’

Nederland staat zijn mannetje op het gebied van toegepaste technologie. Volgens een rapport van Birch zijn we vooral goed op het gebied van zogeheten

Online lesgeven blijvertje in onderwijs

Meer dan de helft van de docenten in mbo, hbo en wo verwacht de komende tijd nog gedeeltelijk online les te geven. Dit om

Wendbaarheid grootste opdracht voor hogescholen

Het belooft voor elke instelling een bijzonder jaar te worden nu studenten weer fysiek aanwezig mogen zijn, maar voor Fontys is het helemaal een

Tekort aan schoolleiders groeit

Het tekort aan schoolleiders groeit en is procentueel zelfs groter dan het lerarentekort, zo meldt de NOS. Komend jaar heeft circa één op de

Lerarentekort in VO heeft meerdere oorzaken

In 2025 wordt in het voortgezet onderwijs een extra tekort aan leraren verwacht van ruim 1.260 fte. Met name de vakken wiskunde, natuurkunde, scheikunde,

We moeten ook in vaardigheden en talenten gaan denken

Nederland staat voor grote maatschappelijke opgaven. Denk aan technologische ontwikkelingen, zoals digitalisering en artificial intelligence (AI), maar ook de energietransitie, de klimaatcrisis en de

Den Bosch Time Machine-project brengt geschiedenis tot leven

Het Den Bosch Time Machine-project is genomineerd voor de Computable Awards in de categorie Onderwijsproject. De tijdmachine brengt achthonderd jaar aan lokale geschiedenis digitaal

Grote verschillen in digitale vaardigheid leerlingen

Basisscholen en middelbare scholen hebben ook in coronatijd gewerkt aan digitale geletterdheid en zich daar zelfs positief in ontwikkeld. Tegelijkertijd nam de ongelijkheid in

Nieuwsbrief

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief via onderstaand formulier.